Volkswagen Golf'ün Serüveni
Yeni Golf, Türkiye'deki hayranları ile Mart ayında buluşuyor!
"Dünyanın en çok satan üç aracından biridir."
Volkswagen Golf'lere resmi olmayan bir şekilde, "mark" anlamına gelen Avrupa kısaltması "Mk" kullanılarak nesil adı verilir. Örneğin; yedinci nesil genellikle Golf MkVII, Mk7 veya sadece Golf 7 olarak anılır.
Şimdi gelelim 1974 yılından bugüne efsane haline gelen Golf'ün evrimine...
Orijinal Golf, Beetle'ın yerine 1974 yılında Avrupa'da üretildi. 1975 yılına kadar ABD'li alıcılar, 'Tavşan' adı altında satılan bu aracı satın alabildiler.
Birinci nesil Golf, mükemmel yol tutuşu ve pratik boyutu ile dikkat çekiyordu. Zamanının mükemmel bir aile arabasıydı.
Golf Mk1, Volkswagen'in Beetle'da arkadan çekişli, hava soğutmalı motorları kullanmaktan, önden çekişli ve su soğutmalı motorlara sahip otomobiller tasarlamaya geçişini işaret ediyor.
Orijinal MK1'in motoru, 70 beygir gücü sağlayan 1.5 litrelik 4 silindirli bir motordu. Devamında Volkswagen kısa süre sonra biraz daha düşük güçlü bir dizel motor seçeneği yayınladı.
2. Nesil Volkswagen Golf (1983 - 1991)
İkinci nesil Golf, 1983'te Avrupa'da üretilirken, 1985'e kadar Amerika Birleşik Devletleri'nde mevcut değildi. Orijinal Golf hayranları, daha fazla diz mesafesi ve genel olarak daha fazla iç alan istiyordu. Bu nedenle Volkswagen, gövde genişliğini artırarak 6.7 inç uzunluğunda üretildi.
Birinci nesil Golf'teki iyileştirmeler arasında kilitlenmeyen frenler, hidrolik direksiyon ve bir katalitik konvertör yer alıyor.
Mk2, 85 beygir güç üreten 1.8 litrelik 4 silindirli bir motorla stokta geldi. Daha fazla güç isteyenler 102 beygir gücü (veya 1988 itibariyle 131 beygir gücü) sağlayan GTI modelini tercih edebildiler.
3. Nesil Volkswagen Golf (1991 - 1997)
Mk3, 1991 yılında Avrupa'da satışa sunulmasına rağmen, 1994 yılına kadar Amerika Birleşik Devletleri'nde satışa sunulmamıştı.
Üçüncü nesil Golf, ön yolcu ve nihayetinde yan hava yastıkları dahil olmak üzere güncellenmiş güvenlik özellikleriyle tanınır.
Diğer üçüncü nesil güncellemeler arasında ilk 6 silindirli VR6 motor, Ecomatic şanzıman ve hız sabitleyici yer alıyor.
Mk3, 115 beygir güç sağlayan 2.0 litrelik 4 silindirli bir motorla standart olarak geldi.
Daha fazla güç isteyen alıcılar, 172 beygir gücü üretebilen 2,9 litrelik VR6 motorlu yüksek performanslı GTI modelini de seçebildiler.
4. Nesil Volkswagen Golf (1997-2003)
Dördüncü nesil Golf 1997'de Avrupa'da üretilmesine rağmen, 1999'a kadar Amerika Birleşik Devletleri'nde mevcut değildi.
Mk4, ilk dört tekerlekten çekişli Golf'ün yanı sıra elektronik denge kontrolünü de sundu. Güncellenen teknoloji, entegre bir navigasyon sistemi ve xenon farları içeriyordu.
Dördüncü nesil Golf ayrıca bir Haldex debriyaj ile geldi ve sonunda bugün kullanılan 4 Motion dört tekerlekten çekiş sistemi haline geldi.
Araç bir dizi motor seçeneği sunuyordu ve 2004 yılında yüksek performanslı dört tekerlekten çekişli R32 modeli bugüne kadarki en sportif Golf modeli olarak görüldü ve 240 beygir gücü sağlayan 3,2 litrelik VR6 motorla övünüyordu.
5. Nesil Volkswagen Golf (2003-2008)
Beşinci nesil Golf, 2003-2008 yılları arasında Avrupa'da ve 2006-2009 yılları arasında Amerika Birleşik Devletleri'nde üretildi. Mk5, aracın önceki yinelemelerinden daha rahat olacak şekilde tasarlandı ve ayrıca performansı artıracak özelliklere sahipti.
Güncellenen özellikler arasında dört bağlantılı arka süspansiyon, yağmur algılamalı ön cam silecekleri, 7 vitesli bir DSG şanzıman ve bi-xenon farlar yer alıyor.
GTI modeli ilk turbo şarjlı direkt enjeksiyonlu gaz motorunu işaret ediyor ve GT Twincharger modeli ilk turbo şarjlı / süper şarjlı motora sahipti. Gövde tasarımı önceki modellere göre biraz daha büyüktü ve daha fazla kargo alanı ve iç alan sağlıyordu.
VW, bu nesil Golf'ü 'Tavşan' olarak adlandırdı ve hatchback'i Golf olarak adlandırmaya devam etti.
6. Nesil Volkwagen Golf (2008 - 2012)
Altıncı nesil Golf, 2008 - 2012 yılları arasında Avrupa'da ve 2010 - 2014 yılları arasında Amerika Birleşik Devletleri'nde üretildi. Golf Mk6, önceki modellerden daha ağır ve daha alçaktı.
Altıncı nesil, orijinal modelin klasik yatay radyatör ızgarasını benimseyen birinci nesil Golf'ten bir tasarım ipucu aldı. Hatchback'in omuz tasarımı, daha modern bir estetik için daha belirgin hale getirildi.
Alıcılar üç güç aktarma organı arasından seçim yaptılar: 2.5 litrelik 5 silindirli motor, 2.0 litrelik 4 silindirli turbo dizel motor ve turbo şarjlı 4 silindirli motor (GTI modelinde).
7. Nesil Volkswagen Golf (2012 - Günümüz)
Golf Mk7 ilk olarak 2012'de piyasaya sürülmesine rağmen, 2015 yılına kadar Amerika Birleşik Devletleri'nde piyasaya sürülmedi. Gövde boyutu Mk6'dan daha büyük olsa da, alıcının motor seçimine bağlı olarak yaklaşık 200 pound daha hafifti.
Mk7 özellikle mükemmel güvenlik derecelendirmesinin yanı sıra, daha keskin yol tutuşu sağlayan yükseltilmiş direksiyon sistemi, otomatik çarpışma sonrası fren sistemi ve entegre dokunmatik ekran gibi birçok güncellenmiş özellik ile dikkat çekiyor.
ABD'de yedinci nesil Golf, başlangıçta 170 beygir güç üreten 1.8 litrelik turbo şarjlı 4 silindirli bir motorla sunuldu. Ancak sonunda 1.4 litrelik turbo şarjlı 4 silindirle değiştirildi.
Daha güçlü bir motor arayan golf tutkunları, 210 beygir güç sağlayan ve 0 - 60 mil / saatten sadece 6,1 saniyede hızlanabilen 2.0 litrelik 4 silindirli bir motora sahip olduğu için Golf GTI'yi tercih etmek isteyebilirdi. GTI, gaz kilometresinden ödün verirken, temel modele kıyasla galon başına mil cinsinden fark ihmal edilebilir düzeydedir. GTI, modern yan etekleri ve kırmızı vurgulu petek örgülü ızgarası sayesinde daha sportif bir dış görünüme sahiptir ve GTI'nin iç mekanı sportif ekose koltuklarla güncellenmiştir. GTI alıcıları 6 ileri manuel veya otomatik şanzıman arasında seçim yapabilirler.
GTI'nin sunduğundan daha fazla performans isteyenler Golf R'ye dönebilir. Üç veya beş kapılı hatchback olarak sunulan Golf R, mevcut en güçlü Golf ve dört tekerlekten çekişli olarak geliyor. GTI ile birlikte gelen aynı motorun yeni geliştirilmiş bir versiyonuna sahiptir.
8. Nesil Volkswagen Golf (2021)
Volkswagen Golf 8, bir öndeki jenerasyonuna göre daha teknolojik donanımlarla geliyor. Uzunluğu 4284 mm'ye çıkarılan Golf 8'in genişlik, yükseklik ve aks mesafesi değerleri ise sırasıyla 1789, 1456 ve 2636 mm.
Dijital gösterge paneli "Active Info Display", 10" genişliğinde yüksek çözünürlüklü TFT LCD ekranıyla, tüm veri bilgileri direkt olarak sürücünün görüş alanına yansıtıyor.
IQ.Light-Led Matrix farlar, her bir farın içinde bulunan 22 adet bağımsız Led modül ile farklı hava ve yol şartlarında en optimum aydınlatmayı garanti ediyor. Zayıf görüş koşulları için özel bir fonksiyonu da bulunan statik viraj farları, "şehir içi", "standart" ve "otoban" olmak üzere 3 farklı uzun far modu ve entegre dinamik sinyal lambaları ile IQ.Light-Led Matrix farlar, ayrıca düşük enerji tüketimleri ile yakıt ekonomisine de katkı sağlıyor.
Yeni Golf, dünyaca ünlü TSI motorlarını kullanmaya devam ediyor. Yeni 1.0 TSI 110 PS EVO, 1.0 eTSI 110 PS EVO ve 1.5 eTSI 150 PS EVO motorlar, aynı zamanda değişken emme ve egzoz subap zamanlaması ve 350 bar gibi yüksek basınca sahip direkt benzin enjeksiyonu ile donatılmış.
Yeni eTSI, ayrıca Aktif Silindir Yönetimine "ACT" ve eşsiz bir Mild Hybrid tekonolojisine sahip. 48V'luk bir Lithium-ion batarya'dan güç alan Hybrid sistem, kalkışlarda ve ek güç ihtiyacı olduğunda devreye girerek 0,4 lt/100 km'ye kadar ek yakıt tasarrufu sağlıyor. Bataryalar, frenleme ve benzinli motorun çalışması sırasında kendi kendine şarj oluyor.
Yorumlar
Yorum Gönder